· 

Kerstballenkrans DIY

Kerstballen krans - diy


Het was hier een tijdje stil! Moet zeggen dat we de afgelopen maanden ontzettend druk zijn geweest, dat de blog er een beetje bij in is geschoten, sorry! Vraag me ook af waar ik nu nog een blog over kan schrijven, schilderen-gerelateerd! Dus mocht je nog suggesties hebben, laat het gerust weten! Waar zou jij nog wel meer tips of info over willen krijgen?

 

Dan dus eens even heel wat anders, een Kerstballenkrans-DIY! Ja dat is een woord :) toch? Nouja, nu wel. Afgelopen week heb ik samen met mijn schoonfamilie een heerlijk creatief avondje gehouden in de loods! Deze kerstballenkrans is echt een mega eye-catcher. Je kunt gaan voor subtiele kleuren die matchen met je interieur, of ga helemaal uit je dak met alle kleuren, zoals ik heb gedaan. 


Ik dacht laat ik hier een blog over schrijven! Kreeg namelijk hele leuke reacties op Instagram, maar ook berichtjes als "oh ook eens geprobeerd, compleet mislukt!" 


Dus... hier de blog met een HOW TO, en wat praktische tips!


1. Wat heb je precies nodig?

- Héél veel kerstballen, liefst plastic ballen. Ik gok dat ik op mijn krans wel een stuk of 100 ballen heb gebruikt! Verschillende maten zijn wel handig, ook hele kleintjes om gaten op te vullen

 

- Een krans. Ik heb een stro-krans gebruikt van 40cm diameter. Die van mij kwam van de Intratuin en was €2,99

 

- Een lijmpistool en navullingen. Er gaat best wat lijm doorheen! Een lijmpistool bij de Action gekocht, was benieuwd of deze goed genoeg was, maar werkte prima! Zorg dat je zeker 5 navullingen bij de hand hebt :) Dan heb je zeker genoeg

 

- Een lint of touw mocht je de krans op willen hangen

 

- Eventueel een kerstslinger, boa van veren of lampjes, om het nog verder aan te vullen!


2. Hoe begin je?

 

- Begin met het touw of lint om de krans heen te wikkelen, voor het geval je hem straks op wilt hangen.

 

- Bepaal een beetje de kleuren/compositie van de ballen, en leg ze in de buurt

 

- Zorg dat je lijmpistool warm is. Let op want de lijm kan behoorlijk knoeien, dus leg bijvoorbeeld karton op je tafel. 

 

- Je kunt op een klein stukje al een beetje zien hoeveel ballen je nodig gaat hebben om hem rondom helemaal dicht te krijgen. 

 

- Er hoeven geen ballen op de achterkant geplakt te worden, dan kun je hem niet meer wegleggen of ophangen. 

 

- Begin bijvoorbeeld met de buitenste rand, en werk zo naar binnen, of andersom :) Dit werkt denk ik het makkelijkste. 

 

- Aan de binnenkant kun je wat kleinere ballen gebruiken, en om de gaten te vullen de allerkleinste.

3. Eindresultaat en wat simpele tips:

 

Maak het af met hier en daar aparte of gekke ballen, zoals sterretjes, glitterballen of cupcakes! Je kunt er lampjes omheen wikkelen die werken op batterijen, of er veren tussen stoppen. Maak het lekker zoals jij zelf wilt!

 

Tips
- Zodra de Kerstspullen weer in de kringloopwinkels liggen, ga meteen langs voor een mooie verzameling kunstballen! 

 

- Ná de kerst zijn de ballen ook lekker afgeprijsd! Haal alvast de ballen in huis voor volgend jaar! ;) 

 

- Plak de ballen aan elkaar met de pistoollijm, niet alleen aan de krans, zo blijven ze steviger zitten

 

- Kijk af en toe vanaf een afstandje, of hij nog mooi symmetrisch en rond is

- De lijm droogt niet transparant op, dus houdt daar rekening mee, zonde als je overal lijm dotjes ziet zitten.

- Lijmpistool kan wat slierten maken, maar die kun je gemakkelijk weghalen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0